Lenkas startuos Mini Transat 2011

Interviu su mini transat 650 lenkų
buriuotoju Radek Kowalczyk

 

Radosław Kowalczyk

Lenkų buriuotojas gavo paramą ir sugebės startuoti mini transat lenktynėse iš Prancūzijos į Braziliją . sponsoriumitapo firma „COLDUB“.

Radek Kowalczyk: Za wszelką cenę walczyłem zawsze do końca.

Andrzej Kus:

Kaip nutiko kad ryžotės tokiam sudėtingam projektui,pats pasistatyti jachtą tinkamą regatai, ir kaip jums tai pavyko

Radek Kowlczyk :

Pirma didelis noras plaukti su Mini 650, 2005 metais buvau Lerošelėje kur iš arti mačiau regatos startą ir šio tipo jachtas, turėjau galimybe iš arti matyti visą projektą.

Tais pačiais metais nusprendžiau kad laikas ir man įveikti Atlantą. Daug gilinausi,

Daug literatūros, kalbų ir vis labiau ir labiau stiprėjo noras tai atlikti..

Neturėjau lėšų jachtai pirkti –vienintelis budas statytis pačiam…

Radek Kowalczyk walczy o „Mini-Transat”

2005-2011 vyko statyba, ir štai ji plaukia…

Daug kas netikėjo sėkminga kvalifikacija, nes statyba truko ilgiau neo planuota vietoj trijų metų visus šešis, draugai nebetikėjo kad buriuosiu, bet darbas naktimis darbas, darbas , darbas.Kvalifikacija turėjau pradėti iš kart po statybos. Net prieš Grand prix italia teko dar tobulinti jachtą.

Tai nebuvo lengvas pasiplaukiojimas.buvo gan sudėtingas etapas, kurio tikslas konstrukcinio patikimumo bandymai, arburiuotojas ir jachta gali ištverti įvairius sunkumus jūroje. Tai buvo šeši etapai, sunkiausiuose europos vandenyse, srovės, didelis laivų judėjimas, uolos , seklumos ir visa tai gūsingoje Adrijos Jūroje tuo metu.

Ilgiausias etapas tūkstantis mylių, tai buvo sunkiausia atkarpa , kurią esu įveikęs per savo gyvenimą…Tai paliudijo šios regatos sudėtingumą vandenyne. Sunku kai būringumas didelis 130 kv.m , o ilgis viso labo 6,50 m. Organizmas patiria išsekimą, sunku tampyti virves, įtampa dėl uolų. Miegas nepilnai kompensuodavo nuovargį

Plius finansiniai rūpesčiai.

ARTURĖJOT INCIDENTŲ APŠILIME…GAL NET ATRODĖ KAD NUOTYKIAI BAIGĖSI ?

Buvo labai sunkus etapas tarp uolų, didelės bangos , vėjas…Buvo tansi naktis,Pateku į didelė potvynio bangą tarp uolų, baisia jėga užgriuvo visą denį, pradėjo plėšti anstatą ir mane..susimušiau š kampą galvą, matyt praradau kuriam laikui sąmonę… Laimė , kad čia buvo leidžiama turėti mobilų ryšį,jachta buvo paskendus kraujuos, Ry6ys buvo prastas, aš paaiškinau kas ir kur nutiko…Vsi Minni transato dalyviai privalomai turi būti mediciniškai kvalifikuoti suteikti sau pirmą pagalbą…Žinojau , kad stipri galvos trauma rizikinga ir pasukau atgal į uostą…Mano komandos draugas Tomas Stamach negalėjo man prissikambinti, jis jau manė , kad popieriai prasti…Jis pradėjo rūpintis pagalba po 40 minučių mane supo laivai malunsparnis, medikai..Gydymas baigtas ligoninėje , siūlės ir nustatyta , kad trauma nėra labai rimta…Tai buvo lūžio taškas, ar baigti ar tęsti…Jei kovoti turėjau jau kitą rytą tęsti tukstančio mylių etapą,

Pasirūpinau tvarsliava meteo prognozėm ir nuprendžiau tęsti.laimei viskas baigėsi sėkmingai.

KOKIE DAR NUOTYKIAI

Buriuojant tokia maža jachta pasitaiko dažnai, nėr vėjo srovės neša į uolas, rūkas, banginiai, vienas grėsmingai blaškėsi įsipainiojes tinkle už kelių metrų nuo manęs,

Buvo elektros gedimas,autopiloto strigimai ir daugybė smulkių problemų, kurios reikalavo, kas kart priimti sprendimus ir spręsti problemas.

KASDIENYBĖ LAIVE

Tai visai kitaip nei kruiziniam buriavime.

Dingsta dienos ritmas trumpas miegas, navigacija,tūkstančiai smulkių sumušimų , skausmas raumenyse ir sąnariuose…Kildavo mintis kuo greičiau grįūti į krantą, o čia reikia plaukti ir greit ir saugiai…Didžiausias pavojus miego stoka. Protas apdujas tarsi gripo metu…Protingi sprendimai sunkiai pasiekiami , raumenų skausmas rods norėdavosi vieno viską baigti…Pagunda inkaruotis kybojo virš galvos visada o uostai kuriuos praplaukdavai viliojo nakvynei…

TIKSLAS PASIEKTAS TURIT KVALIFIKACIJĄ IR STARTUOSITE…

Šiandien Mini Transat tai tas pats Paryžius Dakaras tik vandenyne…

Ši regata yra dėmesio centre todėl daugelis rimtų korporacijų investuoja į savo įvaizdį remdamos dalyvius. Visi jau kvalifikacijoje turėjo rėmėjus, aš tik paskutinę akimirką…Finansavimas būtinas…Finalas rugsėjo gale , daug tobulinimo, norint kovoti dėl aukštų vietų reikia daugybės investicijų tobulinant visus mazgus.

Reikia ir sekmės…Man patinka vienas sakinys „Norint atplaukti pirmam, reikia išplaukt“ , Juk daugelio jachtos dužo jau pirmuose etapuose uolose, kiti neatlaikė fiziškai irpsichologiškai..Tokia situacija demonstruoja kokia sudėtinga ši klasė, kur brangios laiko sekundės tirpsta tiek smulkmenose tiek rimtesniuose incidentuose. Tai reikia žinoti nuo statybos pradžios iki pat finišo.Didelė kantrybės dozė šeimai ir draugams.Ačiū jiems kurie neleido dreifinti…Tai didelė nemateriali sąskaita išleisi mene , nebunant tiek laiko su manimi..

KO LABIAUSIAI BIJAI

8000 km iki brazilijos, sudėtingi etapai Biskajoje ir pusiaujas, startas rugsėjo 25 iš lenkijos rugsėjo 10, finansai ir daugybe rūpesčių…Mano laivas greitas halfinde ir bakštagu prie stipraus vėjo , prieš vėją situacija blogesnė trūksta įrangos, teks plaukti lėčiau…Daugiausi galiu prarasti Biskajoje kur būtent dominuos priešinis vėjas..Toliau geriau ties pusiauju lauks kitos bėdos , silpni vėjaiar staigios audros..Vėjas ir štilius pakaitom , vargina ir gali nespėti tai gręsia jachtos įrangos gedimams ar net saugumui..

vertimas btlz is zagle.com