postimpresia…

Neringos fm nr.3 pasibaigus…
sveikinimai “Rondo”
ir nenugalimiems “Relax”Neringos fm laukėme įpatingai, nes jau sezono pradžioje dėliodami tvarkaraštį, planavome startuoti DH ir Non spinaker, kaip rodė praėję meta,i tai visai įdomus plaukimo formatas . Regatos distancijos nėra ilgos , tai leidžia pakankamai
efektyviai paskirstyti jėgas ir sėkmingai suplaukti.

Pateikiant elektroninę registraciją , jokių trukdžių mūsų pasirinktam formatui nebuvo.
Kieik kitoks vaizdas teikiant paraiškas, teisėjas Vilius T. burbtelėjo , kad mūsų rezultatų NS neskaičiuos . Jis , kaip labai kompetetingas teisėjas, to daryti negalys…
Mes pasiūlėme apsispręsti per kapitonų pasitarimą. Prieštaraujančių nebuvo…
Ir mes startavome… pasirinktu formatu Non spinaker ir dviese….Aš ir Tomkė…ir kaip vėliau tapo aišku Asilas ir asilas

Pirmas plaukimas buvo mums itin sėkmingas . Po starto pavyko atsisėsti JIGI JIGI ant bangos ir  mus pavežėjo iki pirmo ženklo (Boja Nr.16 ), vėliau grynoje laviruotėje pabėgo, fiziškai finišavome antri .
Ant kulnų lipo Rondo su savo Pink spavos spinakeriu. Nuotaika buvo gera,
nuovargis dingo po puikių Inos pietų …
Ina puikiai sugeba palepinti buriuotojus superiniu maistu…

Pakili nuotaika dingo, kai atėjome į kavinė išgerti despresso , sužinojome,  kad teisėjas vis tik paskaičiavo rezultatus neatsižvelgdamas į aptarimus, t.y. nominaliu  ORC balu, tai kardinaliai keitė situaciją ir mes likome tik treti . Visas vargas ir kančios kovojant su spinakeriniais laivais buvo bergzdžios ir teko pasijusti Asilais…
Tomas dar bandė apeliuoti į teisėjo protą /sąžine ir tt…Kietakaktiškumas nugalėjo…
Jau visai su kita nuotaika startavome antrame etape. Mūsų nervas matyt persidavė visiems. Netrūko klaidų ir susidūrimų…
Pirmiausia masinis falšstartas, kur po apsistumdymų daugelis anksčiau kirto  starto liniją.Nors mes po sėkmingos cirkuliacijos iššokome iš masės ir plaukėm antri , teko grįžti.

Antras startas buvo nemažiau komplikuotas: mes ir JIGI JIGI sukomės netoli starto linijos. Tarp mudviejų buvo įsiterpę BLUE BIRD . Startuojama buvo dešiniu halzu aštriu halfvindu į 22 ženklą. JIGI apačioje  BLUE BIRD ir Tojana, vietos visiems buvo pakankama , trumpokoje starto linijoje. JIGI JIGI po starto staigiu manevru užaštrėjo ir pjovėsi išilgai starto linijos , Blue Bird nespėjo duoti jiems kelio – kontaktas, tuos pačius Blue bird kojomis ir rankomis JIGI įgula nustūmė link mūsų ir mes sukontaktavome su Birdais , nebegalėdami išvengti sūsidūrimo, pasisitumdymas mums kainavo lejerius ir dažus ant Birdo, protestams trūko rankų , nes plaukėme dviese , o kitit teisesni tylėjo,
tai mūsų protestai buvo nebereikalingi. Šis incidentas buvo vertinams nevienareikšmiškai ir, matyt, pasipylus protestams būtu diskliafai dėl kontakto, agresyvaus buriavimo, kelio nedavimo ir tt..
Šios situacijos šeimininkai buvo JIGI JIGI ir aš jų vietoje bučiau atakavęs ir negavęs kelio, kritės į kursą ir nuprotestavęs tuos, kas man trukdė ,  kontaktinės kovos vengčiau, bet čia svarstymai…

Tad plaukėme gan gerai , tik buvo žymiai daugiau spinakerinių kursų ir fiziškai šį kart nusileidome ir Jigi Ir Rondo, o MARIA taip pat alsavo į nugarą.

Po finišo dar bandėme atitaisyti tiesą  dėl formato , bet itin patyręs teisėjas tik išreiškė padaręs klaidą, kad nepranešęs apie savo sprendimą skaičiuoti be special scoring prieš regatos startą ir kompensacijai pasiūlė alaus ….Mačiau, kad toje vietoje, Tomkė vos valdėsi….Regatos organizatorius tylėjo ir visai jokios nuomonės neturėjo….AC/DC projektai jau negalėjo to atitaisyti …Pirmas noras buvo išvis nusiimti nuo regatos….

Rytas buvo vėjuotas kryptis pasikeitusi į vakarus…
Šią dieną prasidėjo ir finn Lietuvos čempionatas . Vienas kompetetingiausių teisėjų, mūsų paklaustas apie susidariusią situaciją, pakomentavo , kad galima buvo sutarus skaičiuoti tap kaip mes norėjome. Siūlė potestuoti…
Mums šį kart taip elgtis buvo žema…
Pasitarę nusprendėme   baigti regatą…Turėjom savo gerbėjas ir smagią kompaniją..
Startavome kiek vėluodami ir be spinčiaus, plaukėme drauge su Aphrodite, Piranija ir kitais, vėliau laviruotėje,
kiek atsiplėšėm ir pavijom Maria su Rondo. Pastarieji turėjo problemų su stakseliu ir ties finišu vos jų nesuvalgėme,
bet vos nesiskaito. Fiziškai vėl likome treti…Skaičiai mūsų nebedomino, nes   atspindėjo tik dalį tiesos…
Regata baigėsi …
Pagarba laimėjusiems

Nuoskaudų atsirado. Jei pernai Neringa fm buvo viena geriausiai organizuotų,  net su transliacijomis,
tai šiemet atrodė vangokai surengta, jokios sklaidos ir viešinimo, nei neringa fm tinklapyje , nei lbs, nei neringos miesto informacijoje…
Teisėjai pernai netingėjo duoti puikius startus prieš vėją, šiemet nepersistengta…

Kalbant apie teisėjavimą norėtųsi daryti šias pastabas:

1. Teisėjai turi laiku ir deramai informuoti regatos dalyvius apie rezultatų skaičiavimus ir jų pasiketimus.

2. starto linija turi atitikti laivų skaičiaus proporcijas… ir nepatingėti duoti startus kelioms startinėms grupėms…

3. Starto linijoje neturi būti papildomų kliūčių (pvz pietinio molo kraštas…)

4.starto liniją turi ženklinti atitinkami plūdūrai ir vėliavos

5. finišas turi nesukelti, pavėjui finišuojančioms jachtoms, problemų (pvz molas vos už kelių korpusų)…(čia užkliuvusi jachta nuvilko ženklą jis ten ir liko ))

Labai gaila , kad atsiradęs precedentas 2010 metais , kai neringafm buvo startuojama DH ir NS šiais nebeturėjo ir matyt kitais metais neturės tęstinumo. Gaila , kad buriuotojų bendruomenei aptarus vienareikšmis teisėjo sprendimas gadina nuotaiką, o kitiems sumenksta pergalės kovojant ne vienodomis sąlygomis.