Dėdės Romo kelionės pristatymas Valiaus regatoje

Kelionė į Alandus

user posted image

Taigi, kokį balandžio mėnesį Olandas paskambino ir sako, gal varom į Alandus liepos mėnesį?

O,K, Sudėliojom plaukimo planą ir įgulos sudėtį.1– planas; Klaipėda, , Visbis, Nynaschamas, Stogcholmas, Marienschamas, Ventspilis ,Klaipėda. 2-Olandas, dėdėromas,Virgas, ,nuo Stokcholmo prisijunge Virgo seserpisys Tomas. Nuo pat pradžiu pradėjo nesisekti. Paėmiau Virgą nuo namų ir pro Trakus (man reikėjo paimtį miegmaišį ) varom į Kauną pas Olandą. Tarp Trakų ir Vievio mano auto. m iršta kaip transporto priemonė. Virgas iškviečia savo bendradarbį ir tempiam mano dvėsleną į servisą Pagiriuose.Palike auto. su visais maišais varom vėl pas Virgą į namus,sėdam į jo auto ir varom pas Olandą. Atsiliekam nuo plano jau kokias 3 val..Kaune Olandassugalvoja iškeisti litus į eurus , o Virgas ieško šriubelio laikrodžiui,prarandam dar 2 val. Pagal planą dar turėjom užpirkti maistą ir gėrimus. Vėluojam žiaurei..Vakarop,apie 21.30 pasiekiam Šilutę,puolam į pirmą pasiutaikiusį gastronomą(dirba iki 22 h).Pirmoje eilėje reikia pirkti gėrimus, o kas liko nusprendėm nupirkti jau Klaipėdoi. Visgi sugebam užsipirkti beveik 30 proc. Numatytu plaukimui atsargų. Gerai ,kad važiuodamas sugavojau padaryti prekiu sąrašėlį.. Varom į Mingę. Iškart išgerem. Sukraunam šmutkes ir vėl išgerem. Virgas dar iki to speja sulakstyti į Kintus saliarkos. Atrodo ,Klaipedoi teks gerokai dapildyti gėrimų atsargas.

Atsikėliau ryte 5 val. pamyžt ir pagalvojau, kad reik plaukt. Užkūriau geležį, atsišvartavau, Olandas su Virgu miega, ir varau Klaipėdos link, palei kiekvieną farvaterio boja darau 50 g. Apie Juodkrantę išlenda Olandas su Virgu. ,švartuojamės Danėje.Olandas su Virgu varo į miestą dapirkt atsargų o aš einu miegoti. Po 3 val grįžta atsargų pripirke, geram kreiseriui pusei metų autonominiam plaukiojimui užtektu. Visi rundukai užkimšti alum, maistu ir kito gėrybėm, kajutėiįgava bumbsi besimaskatuojančios dešros.

Šeštadienio popietę paliekam Klaipėdą ir galima sakyti be nuotikių po 2 parų atvarom į Nyneshammą.Olandas paskambina Marčiui ,kad mes jau žuvėdijoi. Tas neištvėres sėda į auto.ir iš Stogholmo atvaro pas mus padraugaut. Dušinamės, Virgas tuo metu varo barterį su kalavijočių laivo įgula,kuris stovi šalia marinoje. Vaišina juos raugintais agurkais,“malasolnais“(plaukiant buvo užraugti), kalavijočiaibando atsipirkti alumi. AtlekiaMarčius, draugaujam.Kitą dieną prisipyle saliaros motoruojam tarp uolų į Stogholmą didžiuoju kontrabandistų keliu. Kanalas tarp uolų, dvi jachtos neprasilenktu, gražu. Atvarėm į žuvėdrijos sostinę ,švartuojamės prie Vazos muziejaus. Virgas eina pažiurėt švedų skenduolio, atvažiuoja Toomas ir Marčius.Vakare einam prie Vazos atsigerti pigaus alaus po 25lt. už bokalą, Kažkodėl labai lėtai geresi. Kitą dieną water policai užtverią visą farvaterį, plaukė didelės jachtos į Gotlad Rund regata. Mes jau 4-se ,kurem birbalą ir į degalinę saliaros. Štilius. Didžioju keltų keliu judamAlandų link,alkink primėtyta akmenų su milijonais kormoranų ir jų nušiktom pušelėm,visai kaip Juodkrantėi. Farvateris gan tvarkingai sužymėtas bojom ir vieškėm, viskas kas priklsauso šviečia ir mirksi..Ryte švartuojamėsMarienshame, dušas, sauna, alus ir kitka.

Virgas puolą remontuotį lėėrio stovo. Olandas iškart sako;- vyrai,slėpkit įrankius, nes bus blogai ir gink dieve neleiskit jam ko nors remontoti .Nakarkal…. iškart buvo nuskandintas atsuktuvas, atsinešė kita, tada nuskandino varžtą.Bėda … Virgas neišlaikes komplimentų srauto jo veiklos atžvilgiu,verda pietus, o pats pasiėmes kompą eina eilinį kartą papykti į forą. Tuo metu gaminamas patiekalas bandoputodamas dezertyruoti iš puodo.Bėda…..Nežinau už kokius nuopelnus , bet spėju, Olandas saunoi buvo paklviestas suomiu į swaną. Atseit sužinoti geriausias vietas ,kur galima pastovėt pora dienų.Gįžo įraudesir patenkintas.Kitą rytą varom prie nurodytų akmenų.Visgi prie pat sustoti,kad išlipt nesušlapus kojų neišeina. Trūksta kokių 10 m. tenka maudytis, vanduo skaidrus ir vėsus. Gulim ant įkaitusių akmenų kaip driežai , geriam šaltą alų ir kitus gaivinančius gėrimus.Bandžiau gaudyt žuvį,nė velnio nekimba. .Virgas siaubę salą, nuplėšė visas samanas, neūžaugas pušeles ir berželius , liko plikas akmuo. Viska kaip koks bebras tempė į laivą, atseit namie darys poliarinį landšaftą….savo darže.Taigi mūsų Mičiūrinas nusprendžia reabilituotis ir užsidėjas liemenę?? (bangavimas 0,0 balo,vėjas0,0m/s ,stovim prisiriše prie akmens) eina plaut denio,kurį užvertė metro storuo žemių sluoksniu,tempdamas savo botanikossodą.Aš buvau viduje kai išgirdau sprogimą, o po 2 sek. Olando ir Tomo arklišką žvengimą, iškišų galvą,ant bako stovi Virgasklaustuko formos veidu ir nemirksinčiom šaldyto ešerio akim,kuriose aiškei matėsi įtarumas ir nustebimas. Pasirodo įmerkė liemenės kampą į kibirą su vandeniu, aš pagalvojau, norint to nepadarysi,nebent buti ekvelibristu ar jogu. Bėda…..

Kitą rytą atsišvartuojam ir birbinam farvaterio link ir tada BABAMM, laivelis sudrebėjo,kai gaves elektros iškrovą nou stiebo topo iki falškilio pado.Aš tuo metu buvau viduje,jausmas toks, kad užmovus kibirą ant galvos trenktu kasvėzdu per jį .Olandas sako; -o blia , ir junge atbulinį. Vėjo be ,tai motoruojam Klaipėdos link. Pagal grafiką spėjam ,kad į Ventspilį neplauksim, Tomas spės į darbą ir iš Klaipėdos,. Prasideda nikotininės lomkės…. ,buvo išverstos visos kišenės, visi rundukai,surasati 2-du , 1 cm dydžio kancarai, Olandas į juos žiūrėjo isimilėjusios karvės akimis. Bet tai-nabašnikui kompresas. Žmogus geso akyse,jokių vachtų,jokio maisato,jokios veiklos ir taipgera parą. Papučia vėjas ,buriojam .Pagal kursąbukas bakštagas, genutė nestovi nei vienu halzu, arba tada reik varyt į kalavijočius arba į braliukus latvius. Išsikočioja banga, Liepojos traverze gaunam vietinės reikšmės štormą.Šiaip netaip susukam genutę ir užsikūre variklį su grotu įlekiam į Klaipėdos uostą. .Tomą išleidžem Danės krantinėje . Olandas dingsta. Grįžta rūkydamas iškart 3 cigaretes. Surūkė 2x 40 pokelius , tada jo akyse atsirado spalvos,pradėjo kalbėti, net juokauti. Biski apsiprekinom ir į Minge. Tai ir bus viskas. Generalinių kursu buvo nuplaukta apie 650 jh/m.