ruoškite jachtas plaukiojimui Nerim

V

Laivybą plės, bet upės negilins

 

Laivybą plės, bet upės negilins

 

Sostinės savivaldybė ant Neries upę sukausčiusių krantinių ketina pastatyti 7 laivų prieplaukas, nors gilinti upės Susisiekimo ministerija neleido.

Svajoja apie prieplaukas

Su susisiekimo viceministru Rimvydu Vaštaku susitikęs Vilniaus savivaldybės mero pavaduotojas Romas Adomavičius prašė paremti savivaldybės planus atgaivinti laivybą Neries upe.

Po vizito į minėtą ministeriją mero pavaduotojas dienraščiui „Vilniaus diena“ tvirtino, kad šalies valdžia pritaria norui ant krantinės įkurdinti 7 naujas prieplaukas, kuriose galėtų švartuotis upe kursuojantys laivai.

„Mūsų planuose yra siūlymai miesto ribose pastatyti 7 prieplaukas Neries krantuose, kad būtų įmanoma atgaivinti laivybą upe. Ministerija pritaria miesto ketinimams ir sutinka prisidėti įgyvendinant planus. Bus paruošta visa trasa, kurioje tos prieplaukos atsiras. Kol kas konkrečiai negaliu pasakyti, bet jos turėtų būti miesto ribose“, – po susitikimo pasakojo Adomavičius.

Anksčiau buvo skelbiama, kad 16 km ilgio turistinis vandens kelias būtų įrengtas nuo Lazdynų iki Verkių regioninio parko.

Politikas taip pat užsiminė su ministerijos atstovais aptaręs ir prieplaukos, kuria būtų galima pasinaudoti žiemą, statybą.

„Dar daug darbų reikia atlikti, kol visos šitos idėjos bus įgyvendintos“, – pridūrė mero pavaduotojas.

Prieš kelerius metus rengtuose vandens turizmo Nerimi planuose buvo nupiešta net 17 prieplaukų.

Upės negilins

Plati, tačiau labai srauni ir negili Neris šiuo metu itin sunkiai pritaikoma laivybai. Rimtesnis laivybai tinkamas laivakelis upės dugnu eina tik nuo Baltojo tilto link Antakalnio. Visas upės ruožas nuo Baltojo iki Gariūnų tilto yra itin sekli ir praktiškai nepraplaukiama.

Savivaldybė rengė planus, kaip būtų galima upę pagilinti iškasant praplaukti tinkamą laivakelį, tačiau šios idėjos dabar teks atsisakyti.

„Galvojome gilinti iki 1,2 m, bet dabar bus palikti 75 cm, tik nuo dugno pašalintos įvairios apnašos ir didesni rieduliai. Buvo nuspręsta, kad ne upė turi taikytis, o laivai prie upės“, – tvirtino pašnekovas.

Šis sprendimas reiškia, kad vandens ruožas bus pritaikytas tik mažos grimzlės laivams.

Anot R.Adomavičiaus, dugno valymo darbams savivaldybė iš ministerijos tikisi gauti 200 tūkst. litų, kasmet švariai upės vagai išlaikyti dar tektų išleisti po 70 tūkst. litų.

Kalbama, kad šiais metais Nerimi laivyba buvo net ir pavojinga, nes upės vandens lygis buvo nusileidęs iki katastrofiškai žemos ribos. Neries pakrančių žvejai pasakoja, kad tokio žemo vandens lygio upėje nematė jau bemaž dešimtmetį.

Susitikime buvo nuspręsta, kad upės vagos gilinimas neigiamai paveiktų saugomas gamtos vertybes.

Neries ruožas, kurį planuojama pritaikyti turizmui, patenka į Europos mastu saugomą „Natura 2000“ teritoriją. Čia neršia lašišos, žiobriai, upe eina šių žuvų neršto migracijos kelias.

Vargas dėl prieplaukos

Dvi prieplaukos ant Neries krantinių sostinės centre jau yra. Prieplauka prie Karaliaus Mindaugo tilto priklauso įmonės „Barta“ direktoriui Levui Benečiui ir retkarčiais yra naudojama.

Kita, kurią savivaldybė atsigabeno iš Kauno į Vilnių, neseniai buvo išnuomota už itin mažą kainą, nes artėjant žiemai savivaldybė nerado brangiau mokėti norinčio nuomininko.

98 tūkst. litų kainavusi varganos būklės prieplauka buvo išnuomota bendrovės „Interturas“ direktoriui Aurelijui Kinui.

Verslininkas prieplauką nuomojasi viso labo už simbolinį 1 litą už 1 kv. m – 179 litus per mėnesį, nors savivaldybė iš pradžių tikėjosi gauti mažiausiai po 5 tūkst. litų per mėnesį.

Beveik už dyką prieplaukos naudojimą savivaldybei teko patikėti dėl to, kad atėjus žiemai pačiam miestui būtų tekę rūpintis jos apsauga

blend-a-med pro expert
Su pažangiu Alavo junginiu visapusiškai naudingai apsaugai.Išbandykite
www.blendamedinstitutas.lt

nuo upe plaukiančių ledo lyčių, taip pat remontu.

Dienraščio anksčiau kalbintas L.Benetis aiškino, kad kol kas laivybos verslas sostinėje nepelningas, o investicijos greičiausiai atsipirktų tik po kelerių metų.

Dar viena problema – ne itin patrauklios Neries pakrantės. Plaukiant upe daugelyje miesto vietų dairytis galima nebent į krūmais apžėlusius krantus.