Vilniaus buriuotojų susitikimo su Saugios Laivybos Administracija turinio santrauka

DSC_1569.jpg

2012 metų balandžio 19 dieną, kavinėje Sakwa įvyko susitikimas su Saugios Laivybos Administracijos (SLA) vadovu Evaldu Zacharevičiumi. Gerb. Evaldas, baigęs Sankt Peterburgo Makarovo jūreivystės mokyklą, 11 metų dirbo kapitonu jūriniuose laivuose ir dabar paskutinius 10 metų vadovauja SLA. E. Zacharevičius atsakė į susirinkusiųjų užduotus klausimus.

1. Gelbėjimo liemenių patikra.

Periodinis liemenių ir plaustų patikrinimas aprobuotose techninės priežiūros bazėse
būtinas tik pripučiamoms gelbėjimosi liemenėms ir plaustams. Iš kietos medžiagos pagamintų
liemenių kranto įmonėse periodiškai tikrint nereikia, jų būklė turėtų būti tikrinama tech.
apžiūrų metu, kurias jachtoms vykdo LBS techniniai inspektoriai. LBS techninių inspektorių
pripažįstamų pripučiamų liemenių sertifikavimo įmonių sąrašą turi pasitvirtinti LBS ir
paskelbti buriuotojams. SLA autorizuotų liemenių ir plaustų patikros įmonių sąrašas
pridedamas šios santraukos pabaigoje.

2. Techninės apžiūros.

SLA atlieka technines apžiūras motoriniams laivams ir yra atlikusi pataisas jų atlikimo
periodiškume. Iki vienerių metų senumo laivams TA (Techninė apžiūra) galioja 3 metus, iki
5 metų senumo laivams TA galioja 2 metus, senesniems nei 5 metai – TA galioja 1 metus.
SLA nenustato burinių jachtų techninių apžiūrų periodiškumo ir SLA inspektoriai jų atlikimo
netikrina. Tai turi nustatyti LBS techninė komisija, kaip ir mokymo programas. Kaip ji
patvirtins, taip ir bus.

3. Jūrlapiai.

SLA turi laivus gyliams matuoti, renka hidrografinius duomenis Klaipėdos uoste ir
Lietuvos priektantėje, SOLAS konvencijos rėmuose juos tiekia šalims, turinčioms resursus ir
gaminančioms jūrlapius. Šiuo metu sutartys yra su Vokietija ir Jungtine Karalyste. Ruošiama
sutartis su Norvegija. Lietuvoje galima naudotis ir pasitikėti šių šalių vietiniais jūrlapiais,
nes jie pagaminti remiantis SLA informacija. Tačiau SLA pati nespausdina jūrlapių, nes
kaip biudžetinė įmonė, ji neturi teisės jais prekiauti. SLA siūlė Lietuvos įmonėms prekiauti
lietuviškais jūrlapiais, bet visos atsisakė. Jūrlapiai yra, bet nėra kam prekiauti.

4. Burinių jachtų registravimo taisyklės.

SLA vidaus vandenų registro darbuotojai neprivalo važiuoti į užsienį atlikinėti pirminės
apžiūros, reikalingos naujos jachtos registravimui. Jie mielai apžiūrės jachtą, pristatytą į
Klaipėda (krantu, ar savo eiga – nesvarbu). Taisyklėse parašyta nuostata dėl inspektoriaus
gabenimo į užsienį yra padaryta tam atvejui, jei jachta yra (ir bus) užsienyje.
Išregistravimo dokumento reikalavimas registruojant nupirktą jachtą buvo reikalaujamas
remiantis ne “Burinių jachtų registravimo taisyklėmis”, o “Vidaus vandenų transporto
priemonių registravimo taisyklėmis”. Ruošiamasi abejas šias taisykles apjungti. P.
Zacharevičius žadėjo, kad bus atkreiptas SLA darbuotojų dėmesys registruojant burines
jachtas nereikalauti dokumentų, kurių negali būti pareikalauta, nes jų nėra fiziškai (nedidelės
jachtos iš Danijos, Švedijos, Olandijos neturi savo šalyse registracijos dokumento).

5. Avarijų tyrimas.

SLA tiria visų pramoginių laivų incidentus saugumo prasme. Jos funkcija – kaupti
informaciją ir perduoti ją gamintojams – kokios yra nelaimingų atsitikimų priežasčių
tendencijos. Incidentų pasekmių tyrimu užsiima policija, kuri turi ir katerius, ir laboratorijas,
įrangą ir specialistus-teisininkus.

6. Reidai

SLA periodiškai rengia reidus, kurių metu tikrinamas girtumas, dokumentai. Dažniausiai
pasitaikantys nusižengimas: nėra techninės apžiūros, nėra laivavedžio teisių. Galioja piniginės

nuobaudos ir automobilistams būdingas “pirmo karto” susitaikymas mokant pusę baudos su
pažadu nedelsiant sutvarkyti trūkumus. SLA kontroliuoja motorinių laivų savininkus, nes juos
moko, atestuoja ir atlieka technines apžiūras. SLA laiko, kad buriuotojų kontrolė yra paskirta
LBS-ui.

7. Greičio ribojimas Mingės jachtų uoste.

Kadangi Mingės jachtų uostas yra registruotas kaip jachtų prieplauka ir kadangi Minijos
upėje yra greitį ribojantis ženklas, Mingės jachtų uosto akvatorijai galioja greičio ribojimas.
Su p.Zacharevičiumi buvo kalbėta, kad Mingės jachtklubas ir SLA sugalvos procedūrą, kaip
Mingės uosto budintis galėtų padėti SLA fiksuoti uosto praplaukimo taisyklių pažeidėjus, o
SLA galės padėti Mingės uostui savo administracine vandens transporto kontrolės galia, jai
suteikta Vidaus Vandenų Transporto Kodekso.

8. Pramoginių motorinių laivų teisės.

Prie SLA prijunta Vidaus Vandenų Laivybos Inspekcija nesuteikdavo teisių, galiojančių
visuose vandenyse. SLA, kaip platesnės kompetencijos institucija (kuruoja jūrą ir vidaus
vandenis), yra pateikusi diplomavimo tvarkos pakeitimus ir tokia teisė ateityje bus suteikiama
motorinių pramoginių laivų laivavedžiams.

9. Gyliai Kuršių mariose, Atmatos farvateryje ir Minijos upės bare.

Gylius vidaus vandens keliuose prižiūrinčios Vidaus Vandens Kelių Direkcijos (VVKD)
vadovas Gintautas Labanauskas 2012 metų balandžio 19-os dienos pasitarime Susisiekimo
ministerijoje pareiškė, kad VVKD negilins vidaus vandenų farvaterių respublikinės svarbos
vidaus vandenų keliuose taip pat, kaip ir vietinės svarbos keliuose, kurių gilinimas yra vietinių
savivaldybių reikalas. Kad laivai nekliūtų už dugno farvateriuose Atmatoje ir Kuršių mariose,
VVKD tinklapyje yra nurodyti gylių duomenys, kurie keičiami kasdien, ir visi laivai prieš
plaukdami turi pasitikrinti internete http://www.liwa.lt/lt/depth.

10. Navigacijos sezonas 2012 metais atidaromas balandžio 25 dieną. Navigacija truks 199
paras ir bus baigta lapkričio 9 d.

Informacija apie faktinius gylius bus teikiama valstybės įmonės Vidaus vandens kelių
direkcijos Kelių skyriuje tel. (8 37) 32 12 34, el.p. keliutarnyba@is.lt ir įmonės tinklapio
svetainėje www.liwa.lt.

VĮ VVKD primena, kad prasidėjus navigacijai dirbs vidaus vandenų laivų paieškos ir
gelbėjimo tarnyba. Nemuno upės ruože Kaunas–Klaipėda tarnyba dirbs nuo 6 val. iki 20 val.
Nelaimės atveju signalas bus priimamas radijo ryšiu arba telefonu:
Kuršių mariose – 4 (29) kanalu 157.45 MHz dažniu;
Nemune – 3 (16) kanalu 156.80 MHz dažniu;
ruože Kaunas–Jurbarkas – (8 686) 58 073 (motorlaivis „Skalvis“);
ruože Jurbarkas–Rusnė (8 620) 78 035 (motorlaivis „Vytis“);
Kuršių mariose (8 686) 83 827 (motorlaivis „Notangas“).

Dėkojame Evaldui  Zacharevičiui visų dalyvavusių buriuotojų vardu.

SLA autorizuotų liemenių ir plaustų patikros įmonių sąrašas.

Lietuvos saugios laivybos administracijos atestuotos įmonės, teikiančios patikros
paslaugas Gelbėjimo liemenėms, plaustams bei EPIRB registravimo tvarka:

I. Gelbėjimo priemonių tikrinimas ir bandymas bei atitinkamų tai patvirtinančių
pažymėjimų išdavimas:

AB „LAIVITĖ“ N. Uosto g. 3, Klaipėda,

2012-04-19, Vilnius

tel. 39 40 00, faks. 39 41 10

VĮ „Vidaus vandens kelių direkcija“, Raudondvario pl. 113, Kaunas,
tel. (8 37) 32 28 44, faks. (8 37) 32 83 41

UAB „Laivyno technikos priežiūros bazė“ Perkėlos g. 10, Klaipėda,
tel. 39 52 65, faks. 39 52 67

UAB „Garant Safety“, Pramonės g. 8A, LT-94102, Klaipėda
tel. 34 30 36

II. Navigacinių, radionavigacinių ir optinių prietaisų gamyba, remontas ir bandymas bei
atitinkamų tai patvirtinančių pažymėjimų išdavimas:

UAB „KLAIPĖDOS RADARAS“, Nemuno g. 24a, Klaipėda
tel.: 340567, faks.: 343718

UAB „RSB Novikontas“, Taikos pr. 81A, Klaipėda,
tel.: 304030, 304040; faks. 34 24 75

UAB „Master-Servis“ Daukanto g. 22A-44, Klaipėda,
tel. 31 25 28, faks. 31 25 28

UAB „STILTAS“ Minijos g. 147, Klaipėda,
tel. 31 46 30, faks. 31 46 30

Jūrinių avarinių radijo plūdurų (EPIRCool registravimo kortelės registracija:

Jūrinių avarinių radijo plūdurų (EPIRCool, veikiančių 406 MHz dažniu COSPAS-SARSAT
palydovinėje ryšių sistemoje, registravimo kortelės registravimas atlieka Raminta Šajaukienė,
Lietuvos saugios laivybos administracijos Laivų registravimo skyriaus vyr. specialistė (laivų
registravimui), tel. (8 46) 469 673, raminta.sajaukiene@msa.lt, dokumentai pateikiami
asmeniškai arba paštu Laivų registravimo skyriuje, 324 kab., J. Janonio g. 24, LT-92251
Klaipėda. Detalesnė informacija nurodyta pasalugos teikimo aprašyme:

http://www.msa.lt/lt/viesosios-paslaugos/laivu-registravimasisregistravimas-lietuvos-ka3b/

juriniu-avariniu-radijo-v6ay.html