Gintarės dienoraštis

04 05 2012
Dar kartelį rašau,
Nors ir lyja trečia diena, ir Erikas sriubos puodą išvertė ant grindų, sakau laba diena visiems!

Labai mėgstu lietingas dienas šiltuose namuose, su metų arbata rankose. Laikas, kada gali paplanuoti saulėtas dienas, paskaityti knygą, ar išsikepti pyragą. Ir sąžinė negriaužia, kad laivas vienas po lietum stovi, nes ežeras veidrodinis, vėjo nėra.

Jau sudalyvavau dvejuose pasaulio taurės etapuose. Pirmasis Maljorkoje sekėsi tikrai neblogai, vyravo silpni vėjai. Užėmiau aukštą ketvirtą vietą. Dalyvavo visos stipriausios buriuotojos iš viso pasaulio, todėl rezultatu labai džiaugiausi. Nors pernai šiose varžybose buvau trečia, šiemet pritrūlo vieno geresnio plaukimo iki podiumo.

Varžybos vyksta šešias dienas. Penkias dienas vykdoma po du valandos trukmes plaukimus. Varžybų dienotrvarkė priklauso nuo starto laiko. Jeigu pirmas startas numatytas 11 val., reiškia keliuosi apie 7:30, prasimankštinu, pavalgau stipriai, nes niekada nežinau kada grįšiu. Pasiruošiu izotonini gėrimą, arba dažniausiai tiesiog 2-3l vandens. Priklausomai nuo oro sąlygų pasiimu kažką užkąst, gali būti pora bananų, energetinis batonėlis, kartais net sumuštinis. Kai nusimato ilga diena, išsiverdu makaronų pasiimt su savimi priešpiečiams. Nudžiaunu ir sumetu į maišą plaukimo rūbus, veidą ištepu storu sluoksniu kremu nuo saulės ir sėdu ant dviračio. Dažniausiai gyvename netoli jachtklubo, jau 9val. turime būti prie laivų. Turiu vieną valandą laiko laivo užtakelavimui, persirengimui ir paskutinės informacijos ir vėjo prognozės peržiūrai. 10 val. Stumiam laivus į vandenį ir plaukiam iki mūsų distancijos. Nuplaukę dar turime apie 20 min prasiplaukti, surinkti visą įmanomą informaciją apie dabartines sąlygas ir esamą distanciją. Treneris su kateriu matuoja srovę, vėjo stiprumą ir vėjo kryptį. Visa tai yra labai svarbu, nes kiekviena vieta jūroje ar ežere yra skirtinga. Vėjas taip pat niekada nepučia vienos krypties, jis sukinėjasi apie 5-10 laipsnių. Čia ir yra buriuotojų menas, kaip panaudoti vėjo pasisukimus ir greičiau pasiekti ženklą. Mūsų starto linija būna apie 150 metrų ilgio. Ant vandens jos nenupieši, todėl linija pažymėta tik dviem vėliavėlėmis galuose. Starto teisėjai prie vėliavėlės žiūri, ar nebuvo “falshstartų”. Kiekvienas buriuotojas turi jausti starto liniją jos nematydamas. Tai nėra lengva, todėl dažnai neišvengiama falshstartų. Visa informacija jūroje signalizuojama vėliavėlėm, kurių kiekviena turi savo reikšmę. Vienu metu startuoja apie 40 laivų. Duodamas penkių minučių starto signalas ir visi laivai pradeda plaukioti palei starto liniją rinkdamiesi sau vietą startui. Laivas vienoje vietoje stovėti negali, todėl visada turi judėti. Ir tik praėjus 5 min ir nuaidėjus signalui visi laivai gali kirsti nematomą liniją Jeigu buvo laivų kirtusių liniją per anksti, teisėjai signalizuoja vėliavėle. Distancija būna trapecijos formos, sužymėta dideliais ryškiais ženklais. Plaukiama pirmiausiai prieš vėją zigzagu, po to pavėjiniais kursais. Distanciją apiplaukęs pirmas laivas gauna vieną tašką, antras – du ir t.t. Finišavus pirmą plaukimą visi priplaukia prie savo trenerių, apsirengia striukes, atsigeria, užkanda ir ruošiasi antram plaukimui. Lenktyniaujama dideliame laivyne, kova labai artima, todėl neišvengiama ir susidūrimų. Buriuotojai turi savo lenktynių taisykles. Įvykus bet kokiam laivų kontaktui vairininkas gali protestuoti kitą jachtą. Jeigu buriuotojas pripažįsta savo klaidą, jis gali ją ištaisyti atlikdamas nuobaudą – apsukdamas savo laivą 720 laipsnių (du ratai). Jeigu po incidento niekas neprisiėme kaltės, jachtos gali protestuoti viena kitą grįžusios krante. Užpildoma protesto forma ir protestas nagrinėjamas tarptautinės komisijos. Jeigu jachtos vairininkas pripažintas kaltu, jam tame plaukime įskaičiuojama paskutinė vieta.

Gerai, jei plaukimai įvykdomi laiku, grįžtame apie 14 val. Tačiau taip būna nevisada, vėjas būna pakeičia kryptį, ar nurimsta, tuomet tenka laukti kol pakeičiama visa distancija. Dažnai užtrunkama apie 5, net 6 val. Grįžtame krantan vakarop šlapi, išalkę ir pavarge. Va tuomet ir glostau sau galvą, kad ryte nepatingėjau išsivirti makaronų.

Po penkių dienų susumuojami visų plaukimų rezultatai, išskyrus vieną blogiausią. Tai reiškia, kad įskaitiniai yra devyni plaukimai. Kas turi mažiausiai taškų – lyderis. Šestą dieną būna medalių plaukimas, kuriame plaukia tik pirmas dešimtukas. Šis plaukimas būna tik 30 min ir jo taškai dvigubinasi, todėl dažnai jis nulemia medalininkus.

Antrasis etapas buvo Prancūzijoje, Hyeres mieste. Buvo neeilinės varžybos, kadangi pūtė mistralis, kiekvieną dieną vejas siekė 30-35 mazgų stiprumą. Tai jau yra riba, kuomet yra sprendžiama, ar laivus siųsti į jūrą. Pučiant tokiam vėjui buriavimas tampa extremaliu sportu. Plaukėme visas dienas ir tyliai peikėme teisėjus, kad nemyli merginų ir siunčia mus į tokią audringą jūrą. Visi labai pavargome, dar ir šiandien kojos nusėtos mėlynėmis, o kūnas neatsistatęs po didelio krūvio. Galutinėj įskaitoj likau 11ta. Man tai geras rezultatas, kadangi niekada nesijaučiau pakankamai stipri per tokį vėją. Šįkart galėjau varžytis su lyderėmis, o man tai didelis pasiekimas.

Šiandien jau galiu versti naują lapą ir galvoti apie sekantį etapą – pasaulio čempionatą, kuris prasideda jau kitą savaitę Vokietijoje.