Rudeninė Baltija

Viena iš savaitgalį vykusių regatų Lietuvoje – Rudeninė Baltija.
Dar važiuojant į Klaipėda buvo aišku, kad etapas non-stop (be sustojimo Liepojoje).
Taip buvo nuspręsta dėl pranašaujamo štormo jūroje sekmadienį.

Taip pat važiuojant paaiškėjo, kad Klaipėdoj vakare vyks G&G Sindikato koncertas.
Paaiškėja ir tai, kad galim tenais nesunkiai pakliūti.
Nusprendžiam, kad spręsim jachtoj ar eisim ar ne.
Pakeliui užsukam į parduotuvę ir užsiperkam produktų ilgai regatai.
Atėję į “Tojaną” susikraunam daiktus ir pradedam virti sriubytę.
Sriubytei užsibaigus privalom nuspręsti – einam į koncertą ar ne.
Ir nuspręsta – varom!
Tenka kiek paeiti link klubo “Port”, kuriame ir turėtų vykti susibūrimas.
Pakeliui per pažįstamus jau derinama, kad būtume įtraukti į sąrašus.
Pagaliau suradę vietelę judam link įėjimo.
Pasitinka 3 malonūs apsauginiai, kurie iškart uždraudžia žengt į vidų dėl mūsų avalynės..
Stovim prie įėjimo, susitinkam savo įtakingus pažįstamus.
Galiausiai įleidžiami į vidų Bitlas, Kristis bei Gintas.
Tik nepraleidžia Igno ir Emilio – lyg ir metų nepakanka, nuo 21.
Ilgai nestovim lauke, greit vėl kažkas kažką sutaria ir pakliūnam vidun.
Ten mum uždedamos VIPinės apyrankės.
Užeinam į veiksmo vietą.
Vaizdas niūrokas – vietos nelabai daug, interjeras labai klubinis, žmonių dar nedaug, o ir tai visi kreivai žiūri į keistuolius buriuotojus.
Prie baro pasako, kad duoda tik kokteilius.
O ir pasirodo, kad Sindikatas pradės grot tik apie 2h nakties, o mes prieš varžybas negalim sau to leisti.
Pabuvę viduje 2 minutes, po visų sunkumų pakliūvant, išeinam.
Bebriukas netgi apsauginiams lepteli: “Nu, viso gero..”
Nueinam į gretimais esančią užeigą “Ferdinandas”.
Užsakomi 4 alaus ir 1 giros.
Sukta naminė gira apsvaigina jaunuolį Drakulą.
Atsigaivinę judam atgalios į jachtą.
Ilgai nedelsiam ir traukiam miegot.

8h ryto keliamės.
Pasiskirstom darbais.
9h pasirodo Svajūnas Kižys.
Šiek tiek vėliau pasirodo ir Naglis Šulija.
Susirinko jau visa įgula.
Tvarkomės jau paskutinius daiktus ir išplaukiam.
Pirma starto procedūra atidedama.
Prasideda iš naujo.
Startas pavėjui – ruošiam spinčių.
Spinakeris iškeliamas be rimtesnių problemų.
Bandom vytis varžovus (sekasi gan neblogai).

MoReDo prie vartų užrakina – aplenkiam.
Vejamės “Lietuvą”, bandom sėst jai ant bangos.

Galiausiai išlendam į jūrą.
Plaukiam netoli jachtos “Lietuva”.
Karts nuo karto susižvalgom su šauniuoju kolega Vaciuku.
Užrakina ir mus – prakylam Lietuvą.
Jau einam virš jų – šiek tiek pradedam lenkti.

Judam link Būtingės terminalo.
Naglis išsamiai paaiškina vykstančius meteorologinius procesus bei pranešinėja apie artėjančius škvaliukus.
Pavėjinis kursas mums į naudą.
Plaukiam ~4.
Netrukus jachtai Baltas plyšta spinakeris.
Proga mums juos aplenkti – tai ir padarom.
Plaukdami tolyn aplenkiam ir Lokę – plaukiam jau antri už Jigi Jigi.
Netoli Būtingės pamatom, kad Jigi nusileido spinčių.
Susižvalgom ir pradedam naviguot.
Pasirodo, kad neišsipjaunam į ženklą, tad nuleidžiam spinčių.
Tik paimam geltonąjį burbulą ir spinakerio pakėlimo operacija.
Šį kartą vietoj Stulpų iškėlėm mūsų žydrąjį spinakerį.
Jei visą laik buvo jaučiama bobų vasara ir malonus pavėjinis kursas, tai netoli Šventosios apsiniaukė ir pasijautė ruduo..
Apsirengiam ir judam toliau.
Laukė dar ilgas kelias.
Smagios bangelės, retkarčiais iki ~2 metrų.
Netrukus labai dailiai plaukusi “Maria” mus aplenkia, net gražu žiūrėt į juos buvo, kaip lėkė nuo bangos.
Galiausiai artėja Liepoja.
Atėjo laikas halsui.
Pastarasis įvyko sunkiai..
Bet įvyko ir jau plaukėm link priėmimo bojos.
Plaukdami pastebim, kad Maria nusileido bures.
Per raciją susisiekiam, pasiūlom pagalbą, bet atsisako.
Tolumoj matosi Jigi Jigi bei Lietuva, kurie jau paimė ženklą.
Priartėjus prie priėmimo bojos prieky atsiduria ir Lokė.
Nusileidžiam spinčių ir stojam į laviruotę.
Ir nelaimė – išsiardė groto šotų šarvas ir užstringa.
Vyksta operacija “dalies šarvo pašalinimas”, kuri dėl tam tikro jaunuolio klaidos užsitęsia..
Pagaliau susitvarkę judam toliau.
Pamatom, kad nuėjo ir spinaker-falo šarvas.. Čia jau nieko padaryt negalėjom.
Grotas pusiau plazdantis – priminė, kaip su semiorke lakstydavom.
Bet artėjant prie kranto vėjas šiek tiek rimo, jau ir grotą normaliai pritraukt galėjom.
Judant laviruote matėsi artėjantys priešininkai.
Pradeda temti – romantiškas saulėlydis sužadina jausmus.
Su Trimeriu šiek tiek padainuojam apie rudenį, lapus be medžių ir panašiai..
Saulę keitė ryški pilnatis.
Vis judam laviruote, stengiamės laikytis daugmaž per vidurį – neartėti labai prie kranto, bet ir neiti į jūrą.
Sutemus pasigendam kitų dalyvių navigacinių šviesų..
Bet galiausiai visi jas susigriebia įsijungti.
Pučia ne tiek ir daug, gal 8-10 m/s.
Sutemoje matėsi Rondo, kuri mus galiausiai aplenkė..
Sunerimę plaukėme tolyn.
Tolumoj matėsi gražus debesėlis..
Tai ir buvo ateinantis frontas.
Įplaukus į įspūdingai atrodantį dangaus kūna pradeda pūsti žymiai stipriau, o vėjo kryptis pasikeičia ~45 laipsniais.
Į Klaipėdos priėmimo boją jau plaukiam halfvindu.
Akimirksniu aplenkiam jachtą Rondo, viskas įvyko per kelias minutes.
Pagaliau “Tojana” parodė, kokiom sąlygom ji sužverėja ir nerodo jokio gailesčio.
Grotas (nerifuotas) vėlgi šiek tiek plazdantis, bet dirbantis.
Kaip paaiškėja vėliau, kitos jachtos užfiksavo vėjo greitį iki 36 mazgų.
Ateina ir lietutis, o banga karts nuo karto nudžiugina jūreivius – prasidėjo šlapiasis etapas.
Galiausiai gaunu leidimą numigt, tik prieš tai sudėjus spinakerį.
Viduj vietos nelabai ir buvo, tai ir dribau ant tų pačių spinakerių maišų, kurie buvo “lengvai” šlapi.
Toliau pasisekė – prabudau jau finišavus.
Pagal kolegų pasakojimus buvo itin įtemptas etapas.
Prie priėmimo bojos pasimatė jachta, kurią aplenkėm – Lokė.
Bitlas nestygo iš džiaugsmo.
Plaukiant į vartus pasimate MoReDo, kurie nepaimė priėmimo bojos.
Spinčiaus jau nekėlė, buvo daugoka vėjo, o ir šiaip nelabai jau norėjosi..
Galiausiai finišuojame treti.
Nuo Jigi Jigi atsiliekam ~20min.

Reziumė – menkėms abejingi liko tik 3 įgulos nariai, likę 4 maloniai maitino žuvytes.
Per dieną maitinomės tikrai negausiai – po kelionės liko dar nemažai maisto..
Plaukimas labai smagus, o non-stop variantas išėjo visai į naudą, o ir namo grįžom anksčiau.
Taip pat ši regata tapo kaip ir įrangos patikrinimas prieš žiemą – gerai matėsi, ką reikia tvarkyti.

Prisišvartavę judam į dušus, kiti valgyt sriubos su plovu (organizatoriams labai ačiū už patiekalus!).
Prausykloj Gintautas praneša, kad jau pusė 4 (finišavom apie 3h ryto).
Tuomet sudainavau savo pačio užsakytą dainą skirtą būtent Trimeriui.
Galiausiai atšylam galūnes, apsirengiam ir lekiam pasimaitint.
Prasidėjo lietus – nedžiugino, bet depresijos neįvarė.
Pasimaitinę traukėm jachton ir miegot.
Pasijungę šildytuvus kovojom su rudeniniu šalčiu bei džiovinom šlapius drabužius (pastarieiji nelabai ir išdžiūvo).

Ryte keliamės, šiek tiek pasimaitinam ir traukiam į apdovanojimus.
Kadangi vėl lietus rodė savo rudeninį veidą, tai apdovanojimų ceremonija vyko Pilies Uosto restorane.
Ir rezultatai maloniai džiugino..



Jachta Jigi Jigi gavo Brigitos Rodaitės kurtą prizą kaip greičiausia jachta.

Nugalėjome I ORC grupėje bei bendroje ORC grupėje perskaičiavus laiką – gavome pereinamąją taurę.

Bet ne visiems taip pasisekė..
Jachtai “Varom” sulužo stiebas, jachtai “Maria”, kaip pasirodo lūžo vairo plunksna.
Jachta “eXtreme” susiplėšė spinčių prie Būtingės ir nusiimė nuo varžybų.

Po varžybų grįžom į jachtą.
Įgula surūkė (o kas tik palaikė rankose) pergalės cigarą.

Pasidžiaugę puolam prie darbų – tvarkom jachtą ir galiausiai judam namo.

SPAUDOS PRANEŠIMAS

 

 

 

10 thoughts on “Rudeninė Baltija

  1. Tojanos įgulos norėčiau paklausti kaip (ar) pavyko grįžtant kairiu bortu paimti Būtingės ženklą?

  2. taip remiantis gps parodymais liko kaireje pakankamai toli
    btlz

  3. Citata iš teksto:
    “Sutemoje matėsi Rondo, kuri mus galiausiai aplenkė..
    Sunerimę plaukėme tolyn.
    Tolumoj matėsi gražus debesėlis..
    Tai ir buvo ateinantis frontas.
    Įplaukus į įspūdingai atrodantį dangaus kūna pradeda pūsti žymiai stipriau, o vėjo kryptis pasikeičia ~45 laipsniais.
    Į Klaipėdos priėmimo boją jau plaukiam halfvindu.
    Akimirksniu aplenkiam jachtą Rondo, viskas įvyko per kelias minutes.”

    Tuo metu, kai jūs mus vėl aplenkėte (plaukdami gerokai žemiau) ir pasak teksto halfvindu pradėjote plaukti link priėmimo bojos (mes dar apie valandą matėme jus plaukiant žemiau ir tolstant link kranto) mes atitinkamai džiaugdamiesi pasikeitusia vėjo kryptimi beidevindu pjovėmės į Būtingės ženklą ir jį paėmėme 2 metrų atstumu (matėme fiziškai ir vos neužplaukėmė). Ir tik nuo tada atkritome į halfvindą bei pasileidome link priėmimo bojos. Drįstu teigti, kad pagal vėjo kryptį ir paskutinę matytą Tojanos poziciją be vendo į Būtingės ženklą nebūtumėte išplaukę. Dėl tos priežasties buvo labai įdomu gršžus pamatyti, kad nuo Būtingės užmetėte mums visą valandą (dažniausiai nei Jigy Jigy nieko panašaus tokiu atstumu neužveža). Manyčiau dėl tos pačios priežasties (galimai nepaimto ženklo) stebuklingai pasivijote ir aplenkėte Lokę, kuri matomai plaukė pagal teisingą distanciją ir prie buvusio oro ir kurso yra ne lėtesnis laivas nei Tojana. Juk dar prieš Būtingę kai buvome jus aplenkę Lokės priekyje net nesimatė. Gali būti, kad sumaišėte ženklą su kitu distancijos ženklu (nusistatėte neteisingą ženklą GPS). Teoriškai gali būti, kad pasiekėte rekordinius greičius ir staigą pagreitėję davėte visiems į kaulus. Kaip minėjau, būtų labai įdomu pamatyti track’erį ir labiausiai į vakarus pasiekto taško koordinates. Kol kas logika sako viena, tačiau jeigu trackeris patvirtins jūsų žodžius nuoširdžiai ir viešai atsiprašysiu už aukščiau parašytas abejones.

  4. Loke matesi puikiai tiksliau jos topo sviesa
    literaturinis aprasas zmogaus kuris miegojo nevisada yra dokumentas
    kita vertus jei tokios abejones kilo kodel neprotestavote,
    mes pvz davem protesta kai mums pasirode kad Moredo nepaeme zenklo,
    po musu protesto jie patys nuejo ir prisidave teisejui
    dabartines kalbos yra tik neitin grazios prielaidos
    nes mes nuo lokes neitin buvom atitole gerokai arciau nei jus nuo musu o prilekete priartejote nurimus vejui tai irgi galima prisigalvoti ko tik nori…
    Loke buvo tolokai nuejusi i jura ir pasikeitus vejui zinia distancija iki zenklo tampa gerokai ilgesne ir tai seniai zinoma ir greitis siuo atveju taip pat skiriasi
    puikiai suprantu jusu apmauda, bet neitin kuo galiu pagelbeti,
    juolab kad tai tik teoriniai svarstymai is jusu puses o faktas kitas.
    kiek pamenu prie stipresnio vejo mes jums dazniausiai vezame. skirtingai prie silpno. tas ir ivyko plius baltijos banga, kuri dazniau buna mums palankesne nei mariu kas irgi faktas.kita vertus neziurint visko pvz jusu balas mums po siai dienai stebuklas ir pvz noretusi atlikti jo korekcija orc international darant stovumo testus
    kas gal kiek sumazintu abejones , bet matavymas atliktas ir juo tenka pasitiketi.
    btlz

  5. Pokalbis ne apie balus, apie juos nė nebuvau užsiminęs. Praktiškai visi jūriniai GPS žymi track’ą. Kaip minėjau būtų įdomu jį pamatyti. Taip pat minėjau, kad “”

    Nežinau, kodėl jau jums atrodo, kad Rondo taip bangų bijo (kaip ir keista, kad jachta Jūrinių jachtų čempionato nugalėtoja bijo bangų:)) Man atrodo ir pernai ir užpernai buvo Pilies uosto regatos, S. Marcinkevičiaus regatos, Rudeninės Baltijos regatos ir ne visos jos be bangų pasitaikė, o rezultatai neblogi.

    Tiesiog, vežė vežė Jigy Jigy ir per visą regatą (112 jūrmylių) užvežė 1 val. 20 min. Iš kurių ne mažiau pusės jau iki Liepojos. Tuomet vežė vežė Lokė – per visą regatą vos 58 min., o va Tojana per šiek tiek ilgensį nei 30 jūrmylių atkarpą visą valandą atvežė, nors dar prie Būtingės šalia plaukėm (mes arčiau ženklo net sakyčiau).

    Dariau, be protestų yra dar tokie dalykai kaip logika ir garbės kodeksas. Ne visada reikia protestuoti, ne visada yra galimybė tą padaryti. Kadangi yra toks atvejis siūlau išsklaidyti abejones paviešinant gps track’ą. Nekainuoja o ir nėra sunku padaryti. Žinoma, aš nesu teisėjas ir mano prašymų nebūtina klausyti, tačiau geros valios vardan galima.

  6. mano supratimu vien toks klausimo kelimas nera geros valios dalykas , buvo laiko ir iki uzdarymo ir po buvo galima tuos klausimus aptarineti dabar issimiegojote ir visko prisigalvojote ir pirmyn … negrazu nuo lok4s mus visa laika iskyrus laviruotes viena atkarpa skyre ne daugiau 10-15 minuciu tai jusu logika cia nelabai suveikia o dar metami absurdiski kaltinimai …
    praejusiais metais visus jurinius etapus praktiskai nebuvo vejo ir tai buvo jusu sansas si karta buvo vejo ir savalaikis pasikeitimas, buvo musu sansas,
    apie balus as pokalbi uzvedziau nes tai zymiai fundamentalesnis reikalas ir jusu pvz. per kursmares patekimas i pirma grupe atrode butent nelogiskas zinoma cia buvo ne vien jusu nuopelnas o visos kmr orc balu ribu nustatymas.
    jei jau turite toki super bala tai ir plaukti reiktu su to balo kompanija baraka maria joga ir etc. tai ir Joga galetu po sios regatos viskuo kaltinti
    pvz as niekaip nesuprantu is kur jus atsiradote taip arti musu kai jusu net horizonte pavejui nesimate ir ttt…
    tai bobuciu kalbos simai
    linkiu sekmes buriuojant o ne prie logikos rasant kodeksus…

  7. Būna, kad žmonės klysta, būna ne tas koordinates susiveda. Visko pasitaiko. Niekur nepavartojau kažkokių negražių epitetų, atitinkamai nieko neapkaltinau. Tiesiog paprašiau pasitikrinti GPS ir pažiūrėti ar pagal koordinates tikrai paėmėte (tą) ženklą ir esant galimybei paviešinti, nes mano nuomone yra begalė aplinkybių rodo, kad jis buvo neapiplauktas.
    Ir jokiu būdu nesakau, kad jums vieninteliams taip nutiko, gali būti, kad kampų ne vienas buvo nukirstas. Tačiau aš kitų laivų tuo metu aplinkui nemačiau, o Tojaną matėm visos regatos metu iki minėtos Būtingės..
    Kad tai nebūtų “bobučių šnekos” kviečiu po bet kurios regatos užeiti – visus track’us bet kuriam varžovui parodysiu be didelių atsikalbinėjimų ar paslapčių. Nesinorėtų, kad kas nors kvestionuotų šiuos klausimus, ypač kai to nesunkiai galima išvengti.
    Manau, kad čia iš principo nesunkiai išsprendžiamas klausimas – ar statant teisėjus ar regatos nuostatose nurodant, kad prizininkai turi pateikti savo gps įrašus. Būtų žingsnis arčiau fair play.

    Reziumuojant, kaip supratau pamatyti Tojanos track’o Rudeninėje Baltijoje galimybės nebus?

  8. smagiai gaunasi
    pats meti kaltinimus – juodinimus ir pats reziumuoji
    sveikinimai…
    i uzduota klausima as jau atsakiau pirmam komentare .
    butu malonu gauti atsakymusir i manuosius

  9. kas turi AIS trueheading sistema gali mane visada gyvai matyti…
    btlz

Comments are closed.