KLAIPĖDA SIEKIA TAPTI VOR UOSTU

Klaipėda siekia tapti Volvo race uostu. Klaipėdos miesto savivaldybė pasirašė sutartį su organizatoriais ir neikantriai laukia atsakymo. konkurencija didelė, bet miestas turi šansų…


Regatos dalyviai nuo vėlyvo rudens iki vasaros varžosi plaukdami aplink pasaulį.

Ar visi  supranta kokia tai didelė garbė ir bauda ne tik miestui bet ir Lietuvai.Šį ryt Fb teko aptikti tokias mintis:

Regata Klaipėdai – per brangi?

 

Šiomis dienomis jau turėtų paaiškėti, ar Klaipėdai bus suteikta galimybė 2015 metais tapti prestižinės regatos „Volvo Ocean Race“ finišo uostu. Nors dauguma politikų balsavo už tai, jog Klaipėda turėtų priimti tokią regatą, kai kuriuos vis dar gąsdina būsimos išlaidos.

Skaičiuojama, kad priimti regatą kainuos apie 12 mln. litų, o kol kas nežinoma, ar pinigų skirs Vyriausybė. Ar tokiu nelengvu laikmečiu reikia Klaipėdai priimti tokį galingą finansinį iššūkį – surengti „Volvo Ocean Race“ regatos finišo etapą?

Simonas Gentvilas
Klaipėdos mero patarėjas

Klaipėdai vienareikšmiai reikia tokios regatos. Esame jūrinis miestas ir jūrinį identitetą geriausia skatinti per civilius jūrinius renginius. Be to, tai globalus renginys ir jį surengusi Klaipėda taptų nebe regioniniu, o globaliu miestu.

Tokie renginiai įprastai turi ir labai didelį ekonominį naudingumą. Per dvi savaites, kiek truks regatos finišo etapas, mieste turėtų apsilankyti nuo 300 iki 800 tūkst. žmonių. Akivaizdu, kad jie paliks pinigų, todėl ekonomika irgi diktuoja, jog tokį renginį mieste reikia turėti. Aišku, kyla klausimas, kas turi padengti išlaidas, kurios susidarys priimant regatą.

Miestas lyg ir neturėtų finansuoti globalaus renginio, tačiau Klaipėda, nusprendusi priimti tokį iššūkį, įrodo, kad Lietuva nėra tik žemės ūkio ir transporto tranzito šalis. Tai taip pat savotiškas priminimas Vilniui, kad Lietuva turi būti identifikuojama ir kaip jūrinė valstybė. Miestas turi rodyti ambicijas ir savo potencialą. Į Klaipėdą, jei joje vyktų regata, sugužėtų ir 4 tūkst. „vipinių“ svečių, tarp kurių būtų ir Švedijos karališkoji šeima.

Sutraukdama tokius svečius Klaipėda galėtų pasirodyti, jog tokia yra, o ir verslas galėtų pasinaudoti galimybe užmegzti naudingus kontaktus.

Prieš
Vidmantas Plečkaitis
Klaipėdos miesto tarybos narys

Klaipėdai tokia regata yra prabangos prekė. Kiek teko matyti, pas mus finišuotų tik šešios jachtos, todėl tokio vaizdo, kaip per „Tall Ships Races“ regatą, tikrai nebūtų. Aišku, tos jachtos įspūdingos, jos varo lyg „Formulė 1“ bolidai, tačiau vandenyne. To mes tikrai nepamatysime. Pas mus jos bus nuleistomis burėmis, todėl manau, kad vaizdas tikrai nebus įspūdingas. Be to, gąsdina ir pinigų suma, kurios reikia regatai surengti, ir įvairios garantijos.

Kas tų pinigų duos? Jei Vyriausybė duoda, tai aš visomis keturiomis esu už tokią regatą. Dabar tik žodžiu pasakė, kad duos. O kiek duos – milijoną, du? Be to, nesu įsitikinęs, kad Vyriausybė skirs pinigų. Politikai nustatė, kad iš biudžeto regatai organizuoti bus skirti 5 mln. litų. Iš kur juos paimsime? Sakoma, kad iš sporto srities, bet jai ir taip trūksta finansavimo.

Manau, jog 5 mln. litų šešioms jachtoms yra tikrai per dideli pinigai. Klaipėdą kaip jūrinį miestą galima garsinti ir kitais būdais, kurie nekainuoja tokių milijonų. „Volvo Ocean Race“ regata Klaipėdai tikrai yra per brangi ir tai dar žalias produktas. Regatai „Tall Ships Races“ uostamiestis ruošėsi keliolika metų, o šią regatą, apie kurią kalbame, norima prisikviesti per pusmetį.

nesusilaikiau ir parašiau laišką pačiam Vidmantui Plečkaičiui:

Gerbiamas Vidmantai
kaip suprantu esate Klaipėdos tarybos narys,
žmogus gerai isšmanantis daugelį dalykų , bet apie Volvo Race regatą panašu , kad nenutuokiate nieko. Tai galima matyti iš teiginio apie nuleistas jachtų bures. Skamba metaforiškai, supraskite jokio reginio, o ar pasidomėjote , kad kaip tik miestuose, kur vyksta regatų etapų finišai rengiami, taip vadinamieji in port reisai, jie kaip tik rengiami žiurovams ir rėmėjams, bei medijai pritraukti. Tuomet, kaip tik laivai su maksimaliai pakeltomis būrėmis startuoja ir finišuoja uoste. Jūsų dėmesiui, norėčiau paminėti, kad pvz. Gotland rundt regatos miestelį renginio metu aplankė pusantro milijono zmoniu iš kurių, kaip manoma pusė turistų, startą stebėjo apie 200000 . Vendee globe regata startavusi Lerošelėje sutraukė vien į startą puse milijono žiurovų, jei pamenate Ambersail sutiktuvėse buvo didžiulė minia, nekalbant apie pasitinkančias jachtas. Jūsų teiginiai apie nuleistas bures Stačiai įžeidžia visus kam rupi marinistinė lietuvos kultūra, o abejonės dėl reikalingumo atsiduoda nenoru primti iššūkius,
Tikiuosi sulaukti jūsų minčių ir atsakymo į šį laišką.
Pagarbiai Darius Gerasimavičius Nacionalinės buriavimo akademijos prezidentas

Štai tokias mintis šia tema išsako Romas Adomavičius:

Šii regata ne žalias produktas. Bene 50 metų laivai joje varžosi. “Ambersail” projektas, surengtas privačiomis lėšomis, nebuvo per brangus? Ir lietuviai iki šiol gali juo didžiuotis, galės didžiuotis ir per Kalėdas, kai vyks viena žymiausių pasaulyje regatų Sydney-Hobart. Tai ir formuoja mūsų jūrinį įvaizdį. Jachta “Lietuva”, ir kiti burlaiviai, pastoviai dalyvaujantys tarptautinėse regatose primena, kad Lietuva lyg ir prie jūros. Klaipėda vis bando deklaruoti, kad yra jūrinis miestas, bet ar ne daugiau uostamiestis, norintis iš uosto gauti kuo daugiau pinigų “sausumos” komfortui patenkinti. Jūriniai reikalai paprastai būna brangesni už žemyninius. Tik klausimas: ar mes norime likti miestu prie uosto, ar jūriniu miestu? Su žemyniniu mentalitetu ir toliau, kaip Vytauto laikais, į šviesiuosius Rytus žygiuosim. “VOR” regata automatiškai garantuoja pasaulinį dėmesį ir pripažinimą (palyginti su ja “Tall Ship Race” yra vaikų pasiplaukiojimai). Matote, Vidmantai, su tom 8-10 jachtų iš paskos atkeliauja žymiausi prekės ženklai, žmonės jūros profesionalai, nematytos technologijos ir krūva personalo, kurių patirtis didžiulė ir vertinga. Lietuviai buriuotojai jau pripažįstami pasaulyje. Jei Klaipėda bet kuriais metais taptų “VOR” uostų, tai būtų didžiulis postūmis jūrinio (pasaulinio) miesto įvaizdžio prasme. Bet ar Klaipėda to nori? Beje, regatos metu laivai uostuose toli gražu ne tik stoviniuoja

Valdas Japertas:

Tą 12 mln tai dar galima būtų surinkti. Bet kam reikia? Va, atvažiuos žmonės pasikultūrinti, šašlyko pavalgyti į laivus bežiūrint… o čia pasirodo tik kažkokios 6 jachtos ir tos nuleistom burėm. Tai į ką čia žiūrėt?

o taip šmaikštauja Darius Olandas Bulanavičius: asilas kazkoks, nuleistom burem

Būtų gerai sulaukti atsakymo iš pačio ponaičio ir pakviesti padiskutuoti šia tema, gal tada pavyktų įtikinti , kad norint būti jūrine valstybe labai reikia tokio renginio…