LTU RS Feva stovykloje

 

 

 

 

 

 

 

 

Nacionalinės buriavimo akademijos auklėtiniai pradėjo sezoną Ispanijoje, L’Estartit miestelyje,  kur kovo 29 – balandžio 2 dienomis buvo surengta tarptautinė RS Feva klasės laivų vaikų ir jaunimo pavasario treniruočių stovykla. Čia dalyvavo britai, čekai, švedai, olandai, vokiečiai, ispanai ir pirmą kartą lietuviai, Nacionalinės buriavimo akademijos auklėtiniai: Emilė Mažeikaitė, Gabrielė Petraitytė, Justas Petrulis, Dominykas Žižys ir Antanas Gerasimavičius.
Kovo 29 d.

Visos nuotraukos: Oliver Spensley-Corfield BSc (Hons)

Jaunimas gauna visiškai naujus laivelius ir su džiaugsmu takelojasi – man net seilė nuvarvėjo išpakuojant naujutėlaičius Selden stiebus.
Vaikams tai pirma pažintis su trimis burėmis ir virvėmis. Stebėtinai paprasta ir kokybiška Selden stiebo ir giko konstrukcija, puikiai veikianti genakerio ir bukšprito sistema, kevalrinis stakselio falas, kuris atstoja forštagą. Laivai gražiai sustatomi paplūdimyje. Oro temperatūra apie 17 laipsnių šilumos.
Rytoj treniruotėse dalyvaus dvi įgulos:
prmoji – Emilė, Gabrielė ir Justas (plaukia trise – tai leidžia ir RS Feva taisyklės),
antroji – Antanas ir Dominykas.

Kovo 30 d.


Treniruotė prasideda teorine dalimi: vaikai supažindinami su saugumu vandenyje ir treniruotės turiniu.
Šiandieną bus praktikuojami vendai ir ženklo apiplaukimas. Jachtos padalinamos į dvi grupes ir kiekvienai priskiriama po du trenerius su rib kateriais ir po dar du pagalbos laivus.
Oras puikus, tik vėjo nedaug, bet pradžiamoksliui užtenka. Po treniruotės, sutvarkius laivus, vyksta aptarimas: kas buvo gerai, kas ne, rodoma video ir foto medžiaga, atsakoma į jaunųjų buriuotojų klausimus. Vaikai vaišinami lengvais užkandžiais.
Vakare su vaikais papildomai aptariame jų plaukimus, nes man pasiseka ir aš gaunu vietą trenerio Oli kateryje, tad galiu stebėti ne tik trenerio darbą ir metodiką, bet ir matyti iš arti NBA auklėtinius.

Kovo 31 d.


Diena prasideda lietumi, kuris, deja, visą dieną taip ir nenurims.
Prieš treniruotę vaikams gerai paaiškinama, kaip elgtis esant škvalingam vėjui ir apvirtus laivui.
Treniruotėje vėl dvi grupės: vieni halzuoja, kiti mokosi startuoti, venduoti ir prasilenkti didelėje laivų sangrūdoje, kur pagrindinė taisyklė “NO crash”. Mūsiškiai gan neblogai tvarkosi. Antanas su Dominyku sugeba susukti genakerį taip, kad tenka padėti jį atsukti. Sunku su trimis burėmis, be to, lyja, šalta, stiprėja vėjas, kai kurie vaikai pasivarto. Treniruotė baigiasi apie 15 val.

Balandžio 1 d. – Velykos


Rytiniai margučiai, kuriuos vaikai patys iš vakaro margino.
Treniruotė ir pirmieji varžybų startai.
Po priešpiečių ant vandens atplaukia teisėjų laivas, išmėtomi ženklai ir duodamas ženklas pradėti varžybas. Antanas ir Emilė startuoja gerai, bet nelabai sekasi plaukti prieš vėją, nes dar nesupranta, kad RS Feva turi ne tik grotą, bet ir stakselį, ir kad laivą vesti reikia būtent pagal jį. Finišuojame antrame dešimtuke. Antras startas – tragedija, nes nurimus vėjui pirmoji LTU feva vėluoja 3 min, antroji 5 min. Laimei, silpstantis vėjas ima sukiotis ir jam pasisukus 100 laipsnių kampu, plaukimas nutraukiamas. Prognozuojamas rimstantis besikeičiančios krypties vėjas, todėl organizatoriai nusprendžia tądien plaukimų daugiau nevykdyti.
Vaikams persirengus, treniruotė nuodugniai analizuojama. Jiems išsamiai paaiškinami groto reguliavimo principai, pasitelkiant schemas, videomedžiagą ir net salėje tampant grotą. Norisi tikėti, kad vaikai šį tą išsaugos atmintyje.
Gabrielės tėtis Marius, komentuodamas trenerių darbą, labai patenkintas ˜– žinios vaikams perduodamos labai aiškiai ir metodiškai.

Balandžio 2 d.


Apšilimui – vendai ir halzai, ženklo apiplaukimas. Vėjas rimsta, tad vaikams suteikiama proga pažaisti a la krepšinį: viena komanda – lyginiai numeriai, kita – nelyginiai. Komandos nariai stengiasi perduoti kamuolį komandos draugams kas 10 sekundžių ir nuplukdyti jį iki trenerių rib bout bei pelnyti tašką. Laimi nelyginiai. Gal ne visi suprato taisykles, bet emocijų buvo nemažai ir vaikai gavo puikią progą pajusti laivo stovumo galimybes ir įgyti įgūdžių valdyti laivą.
Po priešpiečiu, kaip ir laukta, sustiprėja vėjas ir atplaukę teisėjai paskelbia varžybų pradžią.
Startai geri. Laviruoti geriau sekasi Emilei, plaukti pavėjui – Antanui. Emilė du kartus apsiverčia, bet sugeba atversti laivą ir finišuoti. Antanas vieną plaukimą pirmą ženklą ima trečias, bet įsivelia į košę su laviruojančiais laivais ir praranda labai daug laiko. Ketvirtame plaukime Emilė su Gabriele puikiai laikosi pirmame dešimtuke, bet po vendo nesugeba suvaldyti laivo ir apvirsta. Tai sutrukdo joms gerai finišuoti, bet smagu, kad merginoms pavyksta tvarkingai, nepanikuojant atversti laivelį ir tęsti varžybas. Reikia pažymėti, kad šįkart Emilė pakaitomis plaukia su Justu ir Gabriele. Antanas su Dominyku neblogai serfinguoja nuo bangų, ir jei laviruodamos išmoktų neperkilti, rezultatai būtų kur kas geresni. Įvyksta keturi plaukimai. Iš viso varžybose – penki. Lietuvių valdomos burvaltės užima 19 (Emilė, Justas ir Gabrielė) ir 21 (Antanas ir Dominykas) vietą  iš 30.
Laimi britės seserys dvynės Isabel Davies Helm ir Crew Lucy Pircle, kurios jau ne pirmus metus plaukia su šios klasės laivais, antri lieka taip pat britai Jamie Smith ir Piers Nicholls, kurie, mano galva, tik dėl nesėkmingo falšstarto užleido pirmąją vietą, treti čekai Vaclav Brabec ir Vojta Broz – pastarasis du sezonus plaukė “Cadet” ir tai buvo labai matyti pagal jo neblogą techniką ir išmanymą vesti laivelį prieš vėją ir pavėjui. Visi rezultatai Club nautic Estertit puslapyje

Keli sausi pastebėjimai.

Treniruotės vandenyje trukdavo 4–5 valandas. Teoriniai užsiėmimai prieš ir po treniruočių – apie 1 valandą.

Treniruotėse dirbo keturi treneriai – kiekvienas plaukė atskirame kateryje, jiems talkino dar du saugos laivai. Sustiprėjus vėjui iki 7m/s, vaikų laivelius prižiūrėjo 8 rib kateriai. Varžyboms teisėjavo starto ir finišo laivas ir keturių teisėjų brigada: starto ženklo teisėjas, pirmo ženklo teisėjas, distancijos teisėjas, du saugos laivai. Kintant vėjui ženklai buvo iškart perstatomi. Atidžiai stebima starto procedūra.

Puiki logistika ir geros gyvenimo sąlygos.

Netrukus sulauksime NBA fotoreportažo ir vaikų įspūdžių.

IMG_3763 - Copy IMG_3765 - Copy IMG_3766 - Copy IMG_3770 - Copy IMG_3771 - Copy IMG_3773 - Copy IMG_3783 - Copy IMG_3800 - Copy IMG_3801 - Copy IMG_3804 - Copy IMG_3806 - Copy IMG_3809 - Copy IMG_3810 - Copy IMG_3818 - Copy IMG_3819 - Copy IMG_3820 - Copy IMG_3822 - Copy IMG_3823 - Copy IMG_3824 - Copy IMG_3825 - Copy IMG_3829 - Copy IMG_3830 - Copy IMG_3831 - Copy IMG_3832 - Copy IMG_3833 - CopyIMG_3834 - Copy  IMG_3839 - Copy IMG_3841 - Copy IMG_3844 - Copy IMG_3847 - Copy IMG_3848 - Copy IMG_3850 - Copy IMG_3851 - Copy IMG_3852 - Copy IMG_3859 - Copy IMG_3862 - Copy IMG_3865 - Copy IMG_3866 - Copy IMG_3867 - Copy IMG_3868 - Copy IMG_3869 - Copy IMG_3871 - Copy IMG_3872 - Copy IMG_3874 - Copy IMG_3878 - Copy IMG_3879 - Copy IMG_3889 - Copy IMG_3892 - Copy IMG_3895 - Copy IMG_3896 - Copy IMG_3897 - Copy IMG_3898 - Copy IMG_3899 - Copy IMG_3900 - Copy IMG_3901 - Copy IMG_3902 - Copy IMG_3903 - Copy IMG_3904 - Copy IMG_3906 - Copy IMG_3908 - Copy IMG_3910 - Copy IMG_3911 - Copy IMG_3912 - Copy IMG_3913 - Copy IMG_3914 - Copy IMG_3915 - Copy IMG_3916 - Copy IMG_3925 - Copy IMG_3926 - Copy IMG_3927 - Copy IMG_3928 - Copy IMG_3929 - Copy IMG_3930 - Copy IMG_3931 - Copy IMG_3933 - Copy IMG_3934 - Copy IMG_3935 - Copy IMG_3936 - Copy IMG_3937 - Copy IMG_3938 - Copy IMG_3939 - Copy IMG_3940 - Copy IMG_3941 - Copy IMG_3943 - Copy IMG_3944 - Copy IMG_3947 - Copy IMG_3948 - Copy IMG_3949 - Copy IMG_3949 IMG_3950 IMG_3953 IMG_3955 IMG_3962 IMG_3963 IMG_3965 IMG_3974 IMG_3975 IMG_3977 IMG_3980 IMG_3981 IMG_3982 IMG_3983 IMG_3984 IMG_3985 IMG_3987 IMG_3988 IMG_3989 IMG_3990 IMG_3991 IMG_3992 IMG_4000 IMG_4002 IMG_4005 IMG_4007 IMG_4011 IMG_4012 IMG_4014 IMG_4015 IMG_4016 IMG_4017 IMG_4018 IMG_4019 IMG_4020 IMG_4021 IMG_4025 IMG_4026 IMG_4027 IMG_4028 IMG_4032 IMG_4036 IMG_4037 IMG_4038 IMG_4039 IMG_4041 IMG_4047 IMG_4049 IMG_4053 IMG_4055 IMG_4057 IMG_4059 IMG_4061 IMG_4063 IMG_4064 IMG_4069 IMG_4070 IMG_4071 IMG_4072 IMG_4075 IMG_4080 IMG_4083 IMG_4085 IMG_4086

3 thoughts on “LTU RS Feva stovykloje

  1. Gerb. Bitlai
    Buriuotojas kuris pavadino JACHTĄ valtimi pasmerktas degraduoti iki irkluotojo.
    Fuij kaip žema – pasakytų Šlioma

    • taigi ,valtis visai nieko pavadinimas, ne baidare -gi . o turint omenyje, kad kazkada buvo ir burvaltes terminas tai manau tinka.Na o jei degraduosiu tai kapadarysi nors irkluot sunkiai sektusi che che
      bet tokiomis rs feva valtimis tirkai smagu plaukti,

  2. Gerb. Bitlai. Labai smagu matyt tobulejanti jaunima ir didziuli Jusu rupesti kad tai vyksta. O pavadinimas- Jachta, laivas, valtis ar baidare rezultatui finise jokios reiksmes neturi. Finise reiksmes turi buriavimo igudziai, ir jokios reiksmes literaturiniai.

Comments are closed.