Bronza! „RS Feva“ projektas, antrieji metai

981412_10152085489275994_2593378772686878614_o

Jau antrus metus iš eilės Nacionalinės buriavimo akademijos auklėtiniai, vadovaujami Dariaus Gerasimavičiaus, dalyvauja RS Feva asociacijos rengiamoje pavasarinėje treniruočių stovykloje ir „Easter training camp race“ varžybose Katalonijoje, L‘Escaloje. Šiais metais drauge su NBA sportininkais Gabriele Petraityte, Daumante Petraityte, Albertu Valečka, Elze Matijošiūte į Kataloniją vyko ir Šiaulių „Atžalyno” sporto mokyklos auklėtiniai Aušrinė Tamošiūnaitė ir Laurynas Liugas, kuriuos treniruoja Irutė Žičkuvienė. Projekto tikslas –  susipažinti su dviviečio laivo „RS Feva“ ypatumais, įgyti komandinio darbo laive įgūdžių.

Lietuvaičiai plaukė trim :RS Feva” laivais, komandos buvo šios:

Aušrinė Tamošiūnaitė, g. 2001 m. vairininkas,
Gabrielė Petraitytė, g. 2000 m. jūreivis;

Laurynas Liugas , g. 2000 m. vairininkas,
Albertas Valečka, g. 2000 m., jūreivis;

Elzė Matijošiūtė, g. 1999 m., vairininkas,
Daumantė Petraitytė, g. 2003 m., jūreivis.

Stovykloje vyko rytinė 3 val. ir popietinė 1,5 val. treniruotės vandenyje. Kiekvieną dieną buvo teorinė paskaita ir dviejų treniruočių aptarimai, peržiūrint kiekvieno plaukimo vaizdo medžiagą.

10259256_10152085484420994_1433295198281970944_o
Treneris Jonatanas Leawis (britų „top“ treneris jau penkeri metai) itin metodiškai ir vaikams suprantamai bei patraukliai išaiškino tiek jau žinomus buriavimo dėsnius, tiek atskleidė pagrindinius burių reguliavimo, laivo centravimo ir laivo vedimo principus, išsamiai aptarė genakerio valdymo ypatumus, puikiai komentavo klaidas ir nurodė būdus, kaip jas taisyti. Daug dėmesio buvo skirta plaukimui per stiprų vėją ir bangas bei, kas svarbiausia, esant silpnam vėjui. Vienas labiausia sužavėjusių trenerio bruožų – itin geras vaikų psichologijos išmanymas, jautrumas ir didelis dėmesys pokalbiui akis į akį.

Mūsų sportininkai kruopščiai vykdė visus trenerio nurodymus ir antrosios dienos buriuotoja tapo Daumantė, kuri nepabūgo didelio vėjo ir bangų, nesutriko apsivertus Fevai. Labai gerų rezultatų pasiekė Lauryno ir Alberto įgula: genakerio bandomuosiuose reisuose jie niekuo nenusileido tituluotiems britams ir čekams. Jaudulį ir bangas įveikusios Aušrinė ir Gabrielė buvo laimingos, gavusios puikią progą glisuoti nuo didelių Viduržemio jūros bangų .

823507_10152085494640994_3357744176060782180_o
Jauniausia įgula – Elzė ir Daumantė – kasdien atrodė vis tvirčiau ir darė vis mažiau klaidų.

„Easter training camp race“ pirmas plaukimas buvo itin sėkmingas Aušrinei ir Gabrielei: jos startavo ir finišavo pirmos, nepalikdamos jokių šansų varžovams. Tai buvo pirmas kartas, kai NBA auklėtiniai su „RS Feva“ laivu pakilo taip aukštai. Merginos gerai perprato didelių bangų naudą, puikiai reagavo į silpno vėjo pasikeitimus ir triumfuodamos kirto finišo liniją. Šis plaukimas leido galutinėje komandos įskaitoje iškovoti trečiąją vietą
NBA komandai tai buvo tikrai puikus rezultatas. Laurynas su Albertu plaukė stabiliai: jiems kiek nesisekė antrojo etapo finiše, kur nurimus vėjui jie iš trečios pozicijos smuktelėjo į laivyno vidurį. Elzė su Daumante su kiekvienu plaukimu vis kilo iš laivyno dugno ir sugebėdavo aplenkti vis daugiau varžovų.

Stovyklos metu jaunieji sportininkai ne tik treniravosi, bet buvo įtraukti į aktyvius žaidimus tiek krante, tiek vandenyje: susipažino su Švedijos, Olandijos, Vokietijos, Ispanijos, Čekijos, Didžiosios Britanijos bendraamžiais, dalyvavo stovyklos šventiniame grilio vakarėlyje. Be to, pakeliui į stovyklą, vaikai apsilankė Barselonoje, apžiūrėjo L‘Escala senamiestį. .

1505643_10152085483500994_8781345364272577577_n

Vaikai gyveno jaukiuose apartamentuose su baseinu, kiekvieną diena įgydavo ne tik buriuotojiškos patirties papildomuose aptarimuose su treneriu Bitlu, bet mokėsi komandinio darbo bei sukosi gyvenimiškoje rutinoje. Balandžio 16 d. drauge atšventėme Lauryno gimtadienį, Laurynas gavo dovanų mokomąjį DVD apie „RS Feva“.

Visa tai, kas aprašyta, būtų tik svajonė, jei ne visokeriopa tėvelių pagalba.
Nuoširdus ačiū visiems, padėjusiems vaikų svajonę paversti realybe.

Vaikų atsiliepimai

Elzė: „Iš tikrųjų labai patiko. Smagus tas laivas „RS Feva“. Greitas, jautrus, įspūdingas. Kiekvieną dieną grįždavome į krantą šlapi, bjauriausia, kai plaukiant pradeda lyti, bet jau tokia buriuotojų dalia. Daug darbo, pavargsti, šlapia, bet linksma. Treneris, kuris mus treniravo, buvo puikus žmogus, turintis gerą humoro jausmą. Paaiškindavo kiekvieną klaidą, kurią padarydavome plaukdamos kartu su Daumante. Linksma ir smalsu buvo išplaukti į nepažįstamus vandenis, ir tokius sūrius…
Linksmausia buvo įpusėjus stovyklai, atsirado nerealiai stiprus vėjas, buvo
šiek tiek baugu. Bangos sėdint laive atrodė milžiniškos.Tik išplaukus liejosi įvairios emocijos. Iš tikrųjų su Daumante, kuri neseniai pradėjo buriuoti, plaukti buvo gan sunku, bet taip pat ir linksma. Man labai patinka stiprūs vėjai, reikia daug krėnuoti, vėjas reikalauja daug jėgų, bet linksma šokinėti bangomis ir šlapti. Teko kartą apsiversti darant vendą –
abi su Daumante bandėme atversti laivą, bet nepavyko, rankos slysdavo laivo švertu,  prisigėrėme sūraus vandens, laimei, atplaukė trenerių kateris ir sugavo plaukiantį nuo mūsų laivą ir įtempė mus į katerį pailsėti, jėgoms išsieikvojus verčiant fevą. Pailsėjusios vėl sėdome į laivą ir tuoj pat pasukom link kranto, buvo šalta, šlapia, baugu likti ne sausumoje. Grįžusios į krantą sutikome Gabrielę ir Aušrinę, kurios irgi apsivertė, dalinomės įspūdžiais. Buvo tikrai linksma. Į šią kelionę buvo verta vykti. Dėkui tėvams, be kurių tai nebūtų įvykę. :]“

981412_10152085489275994_2593378772686878614_o

Aušrinė: „Aš į stovyklą su RS Fevomis išvažiavau pirmą kartą, o anksčiau su jomis buvau buriavusi tik vieną kartą, todėl man tai buvo naujovė. Kai nuvykome ir susipažionome, niekas taisyklingai negalėjo ištarti mano vardo, todėl mane vadino ne Aušrine, o Reni. Mane paskyrė vairininke, labai nenorėjau ja būti, todėl Gabrielė pirmą dieną vairavo. Paskui vairavau pati. Vieną dieną buvo labai stiprus vėjas ir didelės bangos. Labai bijojau. Apsivertėme. Aš įsipainiojau į virves, todėl negalėjau padėti Gabrielei atversti laivo. Bet man pavyko atsipainioti, dar atplaukė trenerių kateris. Mums padėjo ir tada parplaukėme į krantą. Bet labiausiai patiko paskutinė diena. Buvo varžybos: silpnas vėjas ir didžiulės bangos nebuvo labai gerai suderinami dalykai, bet per pirmąjį startą mums su Gabriele pasisekė gerai startuoti ir nuplaukti distanciją pirmoms. Bendroje įskaitoje buvome trečios  . Man labai patiko ši kelionė, buvo tikrai verta važiuoti.“

10175991_1415706782029551_591440914991832456_n

Albertas: „Esu labai patenkintas šia stovykla. Išmokau naujų dalykų, padariau nemažą pažangą. Iki stovyklos su RS Feva plaukiau tik vieną kartą Trakuose kaip jureivis, bet tą kartą tik supratau, kas tai per laivas RS Feva, o stovykloje sužinojau ir supratau daug daugiau, išmokau naudotis genakeriu, plaukti esant ir stipriam, ir silpnam vėjui ir per dideles bangas. Stovykloje visi buvo labai draugiški, padėdavo, kai reikėjo, bendraudavo. Mus treniravo labai kietas treneris – Johnatan‘as, kuris turėjo puikų humoro jausmą. Kadangi Johnatan‘as sakė, kad britai per daug durni, kad įsimintų lietuviškus vardus, sugalvojo mums visiems pravardes – aš buvau Ali. Treneris prieš ir po kiekvieno plaukimo paaiškindavo kažką naujo ir suvaidindavo įvairias situacijas, beveik kiekvieną dieną klubas sugalvodavo kažką įdomaus, labiausiai man patiko grilio vakaras. Gyvenome visai gerame name su baseinu ir dideliu kiemu, viskas buvo beveik idealu, vienintelis minusas – nebuvo Wi-Fi. Pirmomis dienomis oras buvo puikus, visi buriavo su šypsena veide, o grįžę šokdavom į baseiną. Paskutinę stovyklos dieną vyko varžybos, vėjas buvo labai silpnas, tačiau varžyboms tai nesutrukdė. Mes su Laurynu RS Feva plaukiam tik 5 dienas, bet varžybose mes abu plaukimus laikėmes per vidurį. Labai džiaugiuosi, kad vykau kartu. Pamačiau Barseloną, pramokau valdyti RS Fevą ir gerai praleidau laiką.“

10257782_10151955080191364_561071227540221481_o

Laurynas:  „Ši stovykla buvo puiki. Ji viršijo visus mano lūkesčius ir norus. Pirmoji diena buvo truputį šiurpi, bet po kiek laiko pripratau prie šio dviviečio laivelio. Manau, kaip pirmam kartui, su Albertu su RS Feva pasirodėme neblogai. Galėjome pasiekti ir geresnių rezultatų, bet genakeris….. Džiaugiuosi mūsų pasirodymu šioje stovykloje. Būstas, kuriame gyvenome, buvo beveik tobulas, jame buvo visko. Treneriai stengėsi, kad ir mes pasiektume profesionalumo viršūnes, buvo nuotaikingi, supratingi, su puikiu humoru. Treneris Johnatan‘as visiem sukūrė vardų trumpinimus. Į mane kreipėsi Lori. Treneriai buvo vieni geriausių, kokius esu matęs savo gyvenime. Sugebėjo pateikti sunkią buriavimo medžiagą vaikiškai, lengvai ,,suvirškinamai‘‘. Per šį trumpą laikotarpį įgavome daug patirties, išugdėme savo turimus gebėjimus. Džiaugiuos šia stovykla, būtinai reiks pakartot!“

10011264_1415708715362691_907964511515837505_n

Gabrielė :
,,Stovykla buvo labai smagi, pilna malonių įspūdžių bei patirties. Turėjome puikią galimybę pasimokyti  iš kitų, plaukiojančių geriau, bei iš nuostabių trenerių, kurie visada paaiškindavo, ko nesuprasdavome. Mielai dar kartą grįžčiau į šią stovyklą!”

10151921_10151957816171364_1438836797633747593_n
Daumantė:
,,Ispanijoje buvo labai linksma. Buvo gera kompanija ir linksmi treneriai. Čia daug išmokome ir sužinojome. Šioje stovykloje įvyko mano pirmasis apsivertimas laivu. Norėčiau, kad ji būtų trukusi ilgiau!”

1617280_10152085489115994_7559556378395022267_o

daugiau foto

Čekų foto

P.S.

Buityje naudojome “Probiotik” – puikiai palaikė švarą apartamentuose….